Seksin mediamarkkinat tarkastelee feministisen ja queer-tutkimuksen näkökulmista nykyisen mediakulttuurin ilmiöitä, joissa yhdistyvät sukupuoli ja seksuaalisuus sekä julkisuus, kaupallisuus ja valta. Se esittelee tiiviisti alan tutkimuksen peruskäsitteet ja keskeiset teoreetikot.
Teos tarjoaa havainnollisia esimerkkejä seksin ja median moninaisista kytköksistä. Miten seksuaalisuutta käsitellään lehdistössä ja suosituissa televisiosarjoissa? Millaisina kaupallisen seksin, väkivallan ja heteroseksuaalisuuden väliset suhteet näyttäytyvät nykykirjallisuudessa? Miksi Mannerheim-animaatioelokuvasta nousi kohu, ja miten Hans Christian Andersenin sadut liittyvät tähän aiheeseen?
Seksin mediamarkkinat tarjoaa oivaltavia näkökulmia sukupuolen, median ja kulttuurin tutkimukseen sekä media-alan käytännön työhön ja opetukseen. Se soveltuu näiden alojen perusoppikirjaksi koulutuksen eri asteilla.
Painettu kirja on loppuunmyyty. Saatavilla e-kirjana.