Kirjat

Sanna Karkulehto

Seksin mediamarkkinat

Seksin mediamarkkinat

Sanna Karkulehto

Seksin mediamarkkinat

Teos tarjoaa havainnollisia esimerkkejä seksin ja median moninaisista kytköksistä. Miten seksuaalisuutta käsitellään lehdistössä ja suosituissa televisiosarjoissa? Millaisina kaupallisen seksin, väkivallan ja heteroseksuaalisuuden väliset suhteet näyttäytyvät nykykirjallisuudessa? Miksi Mannerheim-animaatioelokuvasta nousi kohu, ja miten Hans Christian Andersenin sadut liittyvät tähän aiheeseen?

Kirjan tiedot

2011
ISBN 9789524957229 (e-kirja)
E-kirja
298 sivua
KL 07, 16.8, K

Seksin mediamarkkinat tarkastelee feministisen ja queer-tutkimuksen näkökulmista nykyisen mediakulttuurin ilmiöitä, joissa yhdistyvät sukupuoli ja seksuaalisuus sekä julkisuus, kaupallisuus ja valta. Se esittelee tiiviisti alan tutkimuksen peruskäsitteet ja keskeiset teoreetikot.

Teos tarjoaa havainnollisia esimerkkejä seksin ja median moninaisista kytköksistä. Miten seksuaalisuutta käsitellään lehdistössä ja suosituissa televisiosarjoissa? Millaisina kaupallisen seksin, väkivallan ja heteroseksuaalisuuden väliset suhteet näyttäytyvät nykykirjallisuudessa? Miksi Mannerheim-animaatioelokuvasta nousi kohu, ja miten Hans Christian Andersenin sadut liittyvät tähän aiheeseen?

Seksin mediamarkkinat tarjoaa oivaltavia näkökulmia sukupuolen, median ja kulttuurin tutkimukseen sekä media-alan käytännön työhön ja opetukseen. Se soveltuu näiden alojen perusoppikirjaksi koulutuksen eri asteilla.

Painettu kirja on loppuunmyyty. Saatavilla e-kirjana.

Kirjoittajat / toimittajat

Sanna Karkulehto

Sanna Karkulehto on kotimaisen kirjallisuuden professori Jyväskylän yliopistossa, kirjallisuuden ja kulttuurintutkimuksen dosentti Oulun yliopistossa ja naistutkimuksen dosentti Lapin yliopistossa.

Tilaa uutiskirje

Etukoodilla -15% normaalihinnoista ja ilmainen toimitus seuraavalle tilaukselle!

Scroll to Top