Marianna Ahola (KK) työskentelee tällä hetkellä kahden päiväkodin johtajana Jokiniemen alueella Vantaalla. Hän johtaa työtään sydämellä ja vahvalla ammattitaidolla – varhaiskasvatus on hänelle enemmän kuin työ, se on tapa vaikuttaa tulevaisuuteen. Ahola inspiroituu erityisesti moninaisuuden johtamisesta ja siitä, kuinka on mahdollista luoda tiloja, joissa jokainen lapsi ja aikuinen saa tulla nähdyksi ja kohdatuksi omana itsenään.
Heidi Harju-Luukkainen (KT) työskentelee professorina, kasvatustieteen yksikön johtajana sekä yliopistokeskuksen varajohtajana Jyväskylän yliopistossa Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksessa. Tämän lisäksi hän työskentelee professorina Nord-yliopistossa Norjassa ja osa-aikaisena professorina Southern Cross -yliopistossa Australiassa. Hän on uransa aikana työskennellyt seitsemässä maassa ja yli kahdessakymmenessä yliopistossa. Heidi Harju-Luukkainen on julkaissut yli 300 tieteellistä artikkelia, jotka käsittelevät laajasti eri teemoja varhaiskasvatuksen inklusiivisuudesta aikuiskoulutukseen.
Marjaana Kavonius (FT, TM) toimii katsomusaineiden didaktiikan yliopistonlehtorina ja opettajankouluttajana kasvatustieteellisessä tiedekunnassa Helsingin yliopistossa. Kavoniuksella on laaja työ- ja kouluttajakokemus katsomusaineiden opetukseen liittyvissä kysymyksissä. Hän on tutkimuksissaan perehtynyt erityisesti nuorten kokemuksiin katsomusopetuksesta, nuorten katsomuksellisuuteen sekä opettajan katsomustietoisuuteen ja -reflektioon.
Arniika Kuusisto (FT, kasvatustieteen dosentti) on varhaiskasvatuksen professori Helsingin yliopistolla, vieraileva professori Karlstadin yliopistolla sekä kunniatutkija Oxfordin yliopistolla. Hän johtaa Suomen Akatemian rahoittamaa tutkimushanketta Lapsi ajassa: Eksistentiaalinen resilienssi varhaislapsuudessa (2023–2027).
Silja Lamminmäki-Vartia (TM, KK, väitöskirjatutkija) työskentelee yliopisto-opettajana varhaiskasvatuksen monimuotokoulutuksessa kasvatustieteellisessä tiedekunnassa Helsingin yliopistossa. Lamminmäki-Vartialla on pitkä työ- ja kouluttajakokemus varhaiskasvatuksesta ja varhaiskasvatuksen katsomuskasvatuksesta. Lamminmäki-Vartian väitöstutkimus liittyy varhaiskasvatuksen opettajan ammatillisuuden kehittymiseen suhteessa monien katsomusten todellisuuteen ja katsomuskasvatukseen varhaiskasvatuksessa.
Lassi Lavanti (KM) toimii yliopistonopettajana Kokkolan Yliopistokeskus Chydeniuksessa sekä tutkijana Suomen Akatemian rahoittamassa Lapsi ajassa: eksistentiaalinen resilienssi varhaislapsuudessa -tutkimushankkeessa Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.
Päivi Pihlaja (KT) toimii Itä-Suomen yliopistossa kasvatustieteen professorina erityisalanaan varhaiskasvatus. Asiantuntemuksen ala liittyy sekä varhaiskasvatukseen että erityiskasvatukseen ja tutkimukselliset kiinnostuksen kohteet liittyvät muun muassa inkluusioon, erityisiin tuen tarpeisiin ja tällä hetkellä ylipäätään varhaiskasvatukseen ja varhaiserityiskasvatukseen. Päivi Pihlaja johtaa valtakunnallista Vakaata tukea -tutkimusta, jonka tavoitteena on selvittää tuen toteutumista, tukijärjestelmän toimivuutta ja lapsen saaman tuen laatua varhaiskasvatuksessa.
Saila Poulter (KT, dosentti) työskentelee Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa uskonnondidaktiikan yliopistonlehtorina. Poulter on tutkimuksissaan käsitellyt katsomusaineiden opetukseen, moninaisuuteen ja kansalaisuuteen liittyviä kysymyksiä. Hän toimi yliopistotutkijana 2023–2025 Suomen akatemian rahoittamassa Lasten suru ja suremisen kulttuuriset käytännöt varhaiskasvatuksessa -tutkimushankkeessa.